23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Moods of Norway følger modetøj fra produktion til kundens indkøbskurv

Med den nyeste RFDI-teknologi kan man følge varerne hele vejen fra producenterne på den anden side af jorden, til kunderne har betalt, og går ud af butikkerne.

RFID-systemerne er designet til at lette håndteringen i hele forløbet og er meget mere end blot traditionelle stregkoder på fragtkasser og emballage.

RFID er en forkortelse for: Radio Frequency Identification og en automatisk identificeringsmetode, som vinder større og større udbredelse inden for bl.a. fødevareproduktion, fordi kunderne bliver mere og mere bevidste om fx dyrevelfærd og økologi og derfor ønsker at vide præcis, hvorfra varerne kommer.

Men RFID gør naturligvis sit indtog i mange brancher. Modetøj går igennem mange hænder fra produktionen i fx Fjernøsten, til kunderne går ud af butikkerne på hovedmarkederne i USA og Europa. Undervejs skal varerne produceres, kvalitetssikres, pakkes, fragtes, ompakkes, lægges på lager, sendes videre for til sidst at ende på hylderne i butikkerne, som så skal prismærke og varesikre varerne.

Checkpoint Systems, som er et af verdens førende firmaer inden for varesikring i supermarkeder og butikker, går et skridt videre med et RFID-sporingssystem, som kan følge varerne lige fra de forlader producenterne til kunderne går ud af butikkerne med dem i indkøbsposerne. På den måde spares mange ressourcer i hele forløbet, så butikkerne kan koncentrere sig om at servicere kunderne og ikke længere skal bekymre sig om at skulle bruge tid på bl.a. varesikring med RFID-labels, når varerne lægges ud på hylderne i butikkerne.

Introduktionen på markedet sker i samarbejde med den norske modekæde ”Moods of Norway”. Bag den succesfulde norske modekæde ”Moods of Norway” står 3 kreative norske fyre, som for knap 20 år siden næppe havde drømt om, hvad deres butikskæde har udviklet sig til i dag. Kæden omfatter i dag 18 egne butikker i Norge, Sverige og USA og på trods af at modekæden i dag er blevet international med en omsætning på over 250 mio DKK, har de 3 fyre igennem alle årene holdt fast i visionen om at deres butikker skal være ”Happy Stores”.

”Moods of Norway” anvender Checkpoint’s Zephry 2 RFID labels, som er den nyeste generation af RFID-sporingsløsninger, som kan anvendes alle steder i verden, således at man ikke skal bruge ressourcer på at pakke og mærke specielt til hver enkelt modtagerland.

”Moods of Norway” anvender desuden Checkpoint’s Check-Net bestillingssystem, på denne måde kan man on-line følge varerne hele vejen fra producenten til kundernes indkøbsposer.

Nordic Retail ApS
Metalbuen 26 K
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34092575
P nummer: 1017366137

Send til en kollega

0.049