23948sdkhjf

Dagligvarebranchen hylder årets produktlancering

Analysehuset Nielsen hyldede torsdag branchens innovative fødevareproducenter med en pris for den mest succesfulde produktlancering i 2012. Og vinderen blev...
Philadelphia Marabou fra Mondeléz, som er en blød friskost med chokolade.

Årets kåring fandt sted den 6. juni på på Dagligvareleverandørenes Netværkstræf på Comwell hotel Kolding.

Chokoladeosten var nomineret i selskab med Arla Koldskål i 200 ml. bæger, Nutrilett fra Axellus, Fredsted Chai Latte fra The Whole Company samt Faxe Kondi Booster fra Royal Unibrew, oplyser analysefirmaet Nielsen på sin hjemmeside.

- Og det var ikke uden konkurrence, at Philadelphia Marabou løb af med sejren. Alle fem produkter har klaret sig rigtig godt med flotte markedsandele og vækst i deres kategorier. Samtidig vurderede forbrugerne alle fem produkter som meget spændende innovationer. Især skal nævnes Arlas koldskål, som i forbrugernes øjne var næsten på højde med Philadelphia, hvad angår kendskab og nyskabelse, lyder konklusionen fra Nielsen, ifølge Markedsforing.dk.

Ifølge Markedsforing.dk fremhæver analysehuset desuden, at Philadelphia Marabou i perioden siden lanceringen har opnået en distribution på 74 procent samt en flot markedsandel på 2,4 procent i den samlede flødeost-kategori. Generelt set voksede denne kategori med 6,5 procent i det seneste år, og den tegner sig for ca. 274 mio. kr. på årsbasis. Philadelphia Marabou stod for 40 procent af denne vækst.

57 procent af de adspurgte forbrugere mente herudover, at chokolade-osten er nyskabende i sin kategori og kendskabet er helt oppe på 72 procent.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096