23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Færre danskere køber Arlas øko-mælk

De seneste år med krise har fået danskerne til at fravælge den økologiske mælk.

Samlet set er andelen af solgt økologisk mælk i de danske supermarkeder faldet med 19 millioner liter i løbet af de seneste tre år. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten i dag med henvisning til nogle helt nye tal fra analyseinstituttet Nielsen. Og hos landets største mejeriselskab, Arla Foods, bekræfter man dette forbrugermønster.

- Krisen har endnu ikke sluppet sit tag i de danske forbrugere. Mange forbrugere er blevet mere prisbevidste under krisen, og det har ramt

salget af økologisk mælk, som i perioder har kostet langt mere end billigmælk, forklarer marketingdirektør Jakob Knudsen, Arla Foods, der fremhæver at det især er børnefamilierne, der har svigtet.

Sidste år blev Arlas økomælk Harmonie smidt ud af Coops butikker, men mejerigiganten kan til gengæld glæde sig over, at salget af Harmonie er stigende i landets øvrige detailkæder. Desuden har Arla i perioden øget eksporten af økologisk mælk til især Tyskland og Holland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.174|instance-web01