23948sdkhjf

Irma vil øge andelen af egne mærker

Irma har i mange år samarbejdet med sine leverandører om at udvikle nye produkter i egne mærker og vil nu gerne udvide dette samarbejde - også med de små fødevareproducenter.
I dag er næsten 40 procent af Irmas sortiment varer i eget mærke og ifølge kædedirektør Jesper Uggerhøj vil andelen af de såkaldte private labels produkter stige i de kommende år. Irma har nemlig en ambition om fortsat at være i front på nye produkter, siger han til Jyllands-Posten.

Ifølge kædedirektøren har de seneste fem år handlet om discount og lave priser, hvilket har haft en negativ indvirkning på fødevarernes kvalitet og desuden hæmmet udviklingen af nye produkter. Irma vil nu gerne medvirke til udviklingen går en anden vej.

- Vi har en strategi om også at støtte lokale og mindre danske producenter, som arbejder med at udvikle kvalitetsprodukter. Leverandørerne er fundamentet for, at vi kan drive vores forretning, så der er brug for tæt samarbejde, siger Jesper Uggerhøj til avisen.

Og det er muligt for Irma, da de i modsætning til de øvrige kæder i Coop, selv forhandler med de fleste af sine leverandører. Senest har kæden eksempelvis indgået aftale om hyldeplads til økologiske producenter fra limfjordsøen Livø.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125