23948sdkhjf

Ny "chefkok" til Just Eat

Takeaway-virksomheden har fundet sin nye direktør knap et år efter Just Eat og Mads Eriksen gik hver til sit.
Carsten Boldt, 49 år, er pr. 2. juni tiltrådt som ny adm. direktør hos Just-Eat Danmark.

Carsten Boldt kommer senest fra en stilling som salgs- og kundeservicedirektør hos Berlingske Media, hvor han bl.a. var en af foregangsmændene bag mediehusets salg via onlinekanaler. Hos Berlingske Media var Carsten Boldt også ansvarlig for videreudvikling af salg via detailhandlen i Danmark. Som ny adm. direktør hos Just Eat bliver opgaven at bygge videre på den succes, som Just-Eat har oplevet siden virksomheden pionerede det danske marked i 2001.

- Jeg har lige sat mig i stolen, så den første tid kommer til at gå med at danne mig det fulde overblik over Just-Eats succeser, udfordringer og muligheder. Potentialet er stort, og det samme gælder for markedet. Jeg glæder mig til at være med til at gøre en god, sund og solid forretningscase endnu mere appetitlig for danskerne, siger Carsten Boldt om sin nye stilling.

Læs også: Just Eat lægger ny strategi på bordet

Han overtager i øvrigt posten efter Brian Hickey (director of advanced markets i Just Eat, red.), som midlertidigt overtog ansvaret, efter daværende direktør Mads Eriksen og Just Eat gik hver til sit sidste sommer. Efter to års samarbejde valgte de to parter at stoppe samarbejdet grundet "strukturelle ændringer og behovet for en ny profil i Danmark", hed det dengang i en meddelelse fra selskabet. Og siden har jagten været sat ind på at finde en egnet profil til at fortsætte Just Eats fremgang gennem de senere år.

Mere takeayway og gourmet
Som ny ”chefkok” vil Carsten Boldt blandt andet øge antallet af restauranter og spisesteder i kæden og samtidigt gøre Just-Eat mere tilgængelig for danskerne.

- Det er afgørende, at vores udvalg af restauranter dækker bredt – fra traditionel takeaway til gourmet. Det kræver, at vi laver samarbejder med endnu flere restauranter og mindre spisesteder over hele landet. Det er også afgørende, at vores tilgængelighed er på forkant med de behov, danskerne har. Derfor vil vi også se på, hvor vi kan optimere vores teknologi og tilstedeværelse på alle relevante platforme, fortæller Carsten Boldt.

Just-Eat, der blev stiftet i 2001, blev tidligere på året børsnoteret i London. Just-Eat er i dag tilgængelig i 13 lande, og i Danmark forventer Carsten Boldt, at virksomheden vil fortsætte med at vækste i løbet af de kommende år.

- Omkring 60 procent af alle takeaway bestillinger i Danmark sker fortsat via telefonen, så potentialet er stort, slutter Carsten Boldt.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094