23948sdkhjf

Emballage-niche booster eksport hos Danapak

Den danske emballageproducent Danapak har fart i eksporten af emballage til fødevareproducenter, der satser på kvalitet frem for discount i deres emballagevalg.
Trenden de seneste år har været discount, men udviklingen er ved at vende og en lang række fødevareproducenter fokuserer igen på kvalitet både i produkt og emballage – og det er her Danapak Flexibles har fundet sig en lille niche, som i høj grad er med til at booste virksomhedens eksport, skriver Jyllandsposten.

Adm direktør Lars Wiggers Hyldgaard hos Danapak Flexibles påpeger, at der er to trends der dominerer fødevareindustrien – den ene trend er billigere med billig på, hvor producenterne skærer effektiv og lækker emballage væk, for at kunne leverer billige produkter til forbrugerne. Og så er der den anden.

- Heldigvis er der andre producenter, som gerne vil have specialiteter og mere funktionalitet indbygget i deres emballager. Og det er netop der, at vi har lagt os i markedet som nicheproducent – og med en eksportandel på mere end 70 pct, fortæller han til Jyllandsposten.

Tidligere har Danapak leveret meget, til få store kunder, men den udvikling har taget en drejning, så man i dag leverer til langt flere kunder. Samtidig udgør størstedelen af kundegrundlaget ikke længere fødevareproducenter. I dag hentes under 50 procent af omsætningen i fødevareindustrien, mens resten hentes inden for blandt andet det farmaceutiske område.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141