Coops spanske paella Årets Nøglehulsprodukt 2014
Der var tæt løb blandt de nominerede produkter i Fødevarestyrelsens konkurrence ”Årets Nøglehulsprodukt”, men det blev COOP, der løb med titlen.
Konkurrencen var en del af Fødevarestyrelsens ’Herrefedt’-kampagne, og blev blandt andet sat på blusset for at understøtte produktudviklingen af sundere udgaver af fast food og færdigretter – retter der typisk appellerer til mænd, som enten ikke har tiden til eller interessen for madlavning.
- Retten er hverken dansk eller lavet fra bunden hjemme i køkkenet. Men den udmærker sig ved at være både sprød, sund og smagfuld. Og så er den Nøglehulsmærket og dermed både fedtfattig og uden det høje saltindhold, der ofte forekommer i færdigretter, lyder begrundelsen fra kontorchef i Fødevarestyrelsen Else Molander, der har haft både en kontorbetjent, en landmand og en sportekniker i dommerpanelet bag kåringen.
Fakta om konkurrencen
Tre dommere har smagt på 20 nøglehulsmærkede produkter - alle indstillet til konkurrencen af producenter, der inden for det sidste år havde udviklet et nyt Nøglehulsmærket produkt – særligt til mænd og beregnet til at tage med sig på farten.
Med i opløbet om prisen som Årets Nøglehulsprodukt var udover paellaen:
- Rugknækker, Langelænder
- GrovGrilledChicken, McDonald
- Levevis Skyr yoghurt med vanilje, Dansk Supermarked
- Argentinsk inspireret quinoasalat, COOP