23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Julekalendre løfter salget hos Bülow og Summerbird

Danske fødevareproducenter oplever en stor vækst i salget af spiselige julekalendre i en luksusversion.

Både chokoladefirmaet Summerbird og og lakridsproducenten Johan Bülow mærker en stigende interesse for spiselige julekalendre i luksussegmentet. Begge virksomheder melder om flerdoblinger af salget, skriver MetroXpress.

Direktør Mikael Grønlykke fra Summerbird fortæller, at man i 2010 solgte godt 6.000 Summerbird-chokoladejulekalendre, mens man i 2013 næsten femdoblede antallet.

Hos Johan Bülow har man i fire år solgt lakridsjulekalendre og også her er det en god forretning.

- Salget er blevet fordoblet år for år, fortæller pressedirektør Peter Husted Sylvest, der fortæller, at julekalenderen er blevet en vigtig del af omsætningen i fjerde kvartal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125