23948sdkhjf

Flere typer mad giver vækst hos Just Eat

Just Eat har genereret 12 procent mere vækst til den danske takeaway branche fra 2013 til 2014. En af årsagerne er, at der køres flere typer af mad ud end tidligere. Sticks’n’Sushi og Meyers Deli er nogle af de samarbejder, der er med til at give vækst hos Just Eat.
Takeaway er kommet for at blive, og det har betydet øget konkurrence på markedet. Med en ny direktør, der tiltrådte i juni, er der fremlagt en ny strategi for Just Eat. Fra nu af er det alene kundernes behov, der sætter dagsordenen i virksomheden. Og kunderne vil have andet og mere end fritter og pizza.

- Vores fornemmeste opgave er hele tiden at være fuldstændig up to date på kundernes behov. Og hvis de vil have sushi og salat bragt til døren, skal de nemt kunne bestille det. Det er sådan vi bliver ved med at være førende i en takeaway-branche, som er under konstant forandring, siger Carsten Boldt, CEO i Just Eat.

Kunden som øverste chef er således vejen frem. Med dette udgangspunkt har Just Eat i første halvår af 2014 genereret en omsætning på 390 millioner kroner til den danske takeaway branche – det er 12 procent mere end samme periode sidste år.

Carsten Boldt forklarer resultatet med, at virksomheden har formået at lytte til kunderne og reagere på deres behov tidligt. For at fortsætte kursen, er digitale løsninger vejen frem.

Smartphones identificerer kundens behov
50 procent af alle takeaway-bestillinger er fortsat opkaldsbestillinger, og derfor skal den digitale bestillingsform gøres endnu mere attraktiv, hvis Just Eat skal fortsætte den gode kurs, mener direktøren.

- Vi arbejder hele tiden på at udvikle vores apps til både iPhone, iPad og Android. Vi skal nedbringe antallet af opkaldsbestillinger endnu mere, og derfor skal digitale alternativer være langt mere attraktive end den traditionelle telefonopringning. Vi bruger digitale løsninger til at lære vores kunder at kende, siger Carsten Boldt.

De digitale platforme viser Just Eat, hvad kundernes behov er – både i form af feedback og anmeldelser og gennem mere målrettet analyse af brugernes digitale færden. Dermed kan Just Eat kontinuerligt reagere på kundernes behov og udvide sortimentet herefter.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094