Arla klar med enorm byge af nye produkter
Kæmpesats med hemmeligheder skal vende nedturen i Danmark
Bag planen står Arlas nye, danske direktør, Tomas Pietrangeli, som ikke vil affinde sig med, at danskerne bruger mindre og mindre mælk.
- Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv procent i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par procent årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal, og målt i mængder vil vi få vækst i år, siger han til avisen.
Detaljerne er hemmelige
Tomas Pietrangeli vil ikke nærmere ind på, hvilke nye produkter eller nye varianter der lanceres i de kommende måneder. Men han peger på, at salget af yoghurt, hvor Arla har reduceret meget i sukkerindholdet, stiger, og at det for danske forbrugere stadig relativt nye produkt skyr er et rigtig godt eksempel på, at nye forbrugere kan trækkes til. 30 procent af skyr-køberne har ikke tidligere brugt yoghurt.
Arla havde sidste år en omsætning i Danmark på omkring syv milliarder kroner, hvilket var knap 10 procent af koncernomsætningen.