23948sdkhjf

Arla klar med enorm byge af nye produkter

Kæmpesats med hemmeligheder skal vende nedturen i Danmark
Mejerimastodonten Arla lancerer mindst 120 nye produkter i Danmark for at skabe vækst efter mange års dalende dansk mælkesalg. Den veritable byge af mejeriprodukter er sendt på markedet inden udgangen af 2016, skriver Børsen.

Bag planen står Arlas nye, danske direktør, Tomas Pietrangeli, som ikke vil affinde sig med, at danskerne bruger mindre og mindre mælk.

- Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv procent i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par procent årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal, og målt i mængder vil vi få vækst i år, siger han til avisen.

Detaljerne er hemmelige

Tomas Pietrangeli vil ikke nærmere ind på, hvilke nye produkter eller nye varianter der lanceres i de kommende måneder. Men han peger på, at salget af yoghurt, hvor Arla har reduceret meget i sukkerindholdet, stiger, og at det for danske forbrugere stadig relativt nye produkt skyr er et rigtig godt eksempel på, at nye forbrugere kan trækkes til. 30 procent af skyr-køberne har ikke tidligere brugt yoghurt.

Arla havde sidste år en omsætning i Danmark på omkring syv milliarder kroner, hvilket var knap 10 procent af koncernomsætningen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093