23948sdkhjf

Lagkagehuset vil have nyt navn

Det nuværende duer ikke rigtig i udlandet
Bager-brandet Lagkagehuset vil være internationalt, men navnet er en hindring. Derfor er designbureauet IDna Group i gang med udvikle et internationalt navn, der skal stå sin prøve i London. Det skriver markedsforing.dk.

I sidste uge meddelte Lagkagehuset, at kæden med de 36 butikker i Danmark vil ekspandere uden for landets grænser, og at London bliver første destination for bagerkæden.

Med start i London skal det internationale marked åbnes, men da man fra udenlandske kunder ved, at navnet "Lagkagehuset" er for svært at udtale og forstå, arbejder IDna Group nu sammen med Lagkagehuset for at finde netop det navn, som kan understøtte den kommende internationalisering.

- Vi er stolte

IDna Group har fulgt Lagkagehuset, siden Ole Kristoffersen flyttede fra sine oprindelige butikslokaler og ind i lokalerne i Lagkagehuset på Christianshavn, hvortil han fik udviklet en ny, visuel identitet af IDna Group.Siden fulgte en opdatering i 2008.

– Vi er stolte af at have lavet en visuel identitet, der er så stærk, at den har kunnet rejse fra et par butikker til 36, siger Per Madsen, kreativ direktør hos IDna Group, til websiden.

Ifølge kapitalfonden FSN Capital, der ejer Lagkagehuset, er tidshorisonten for åbning af første butik i London 12 måneder. Lagkagehuset omsatte sidste år for knap 500 millioner kroner i Danmark, hvor navnet fortsætter med at være Lagkagehuset.
Kommenter artiklen (5)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125