Daloon præsenterer nyt milliontab
Men der er store forventninger til paneret grøntsagsprodukt
Ifølge ledelsens bemærkninger til regnskabet skyldes det utilfredsstillende resultat blandt andet, at et stort vareudbud giver et negativt pres på salgspriser overalt.Desuden er innovationsniveuaet i dybfrostsortimentet relativet begrænset, hedder det i beretnjngen.
Alligevel er det ikke mindst en nyudviklet Daloon-specialitet, som er med til at give virksomheden optimisme hvad angår fremtiden. En serie panerede grøntsagsprodukter, der er udviklet til det britske marked, har givet adgang til en helt ny produktkategori, og Daloon forventer på den baggrund en stigning i nettoomsætningen i det engelske datterselskab på over 20 procent i det kommende år.
De panerede grøntsagsprodukter skal også lanceres på alle de øvrige nuværende europæiske markeder.
Regner med plus i 2015
Samlet set forventer Daloon i 2015 at øge nettoomsætningen med 8-10 procent, og der er forventninger om, at indeværende regnskabsår ender med et plus på to-tre millioner kroner.
Nettoomsætningen var sidste år på cirka 245 millioner kroner, en stigning på knap fire millioner i forhold til 2013.
Daloon havde ifølge regnskabet i gennemsnit 177 ansatte sidste år.
Hele regnskabet kan ses her:
Daloon 2014