To kaffevirksomheder fusionerer
Maas International har ambitiøse vækstplaner
- Ved at sætte kunden i centrum med en helt ny strategi har vi en ambition om at blive den foretrukne kaffe- og kaffeautomatpartner i Danmark, konstaterer Kim Nyberg, administrerende direktør i Maas International i Danmark.
- Vi bliver nu så store, at vi i Danmark kan implementere det set-up, som Maas i forvejen kører i andre lande: At vi kan overvåge maskinerne ude hos kunderne via wifi-opkobling. Det betyder, at kunderne faktisk ikke behøver at ringe til os, hvis der skal ydes service - vi ved det automatisk, forklarer han til Food Supply.
Fusionen kommer i forlængelse af, at det tidligere på foråret blev offentliggjort, at Pelican Rouge indgik en aftale om at opkøbe Maas Internationals aktiviteter i Belgien, Luxemborg, Irland og Storbritannien. Pelican Rouge får således mulighed for at styrke sin position i disse lande, mens Maas International kan fokusere på sine kernemarkeder, som er Danmark, Holland og Tyskland.
En af Danmarks største
Det nye Maas international bliver en af Danmarks største kaffe- og kaffeautomatleverandører. Samlet får Maas International i Danmark godt 60 medarbejdere, en omsætning på knap 130 millioner kroner. og kontorer på Sjælland, på Fyn og i Jylland.
Kaffeløsningerne bliver leveret til både store virksomheder og offentlige institutioner og til detailkæder og servicestationer.
Maas-gruppen er en internationalt etableret kaffe- og kaffeautomatleverandør med fokus på det professionelle marked i Danmark, Holland og Tyskland. Omsætningen er på over 1,1 milliard kroner. Pelican Rouge opererer tilsvarende i 13 europæiske lande, er eksperter i hele processen fra kafferistning til sourcing og servicerer flere end 150.000 kunder globalt.