Rema fortsætter med massiv vækst
Fremgang ligger langt, langt over gennemsnittet
- I 1. halvår af 2015 har vi haft en vækst på 9,2 procent, fortæller Rema 1000 Danmarks direktør, Henrik Burkal til Dansk Handelsblad.
- Det betyder, at vi har vundet mere end en halv procent i markedsandele, anslår han.
Samlet set ligger væksten i dagligvarehandelen og svinger omkring nul med en lille pil opad, mens discountsegmentet som helhed er vokset 4 procent i halvåret.
Turbo på ekspansionen
Rema 1000 har netop lagt sit ejendomsudviklingsselskab ind under moderselskabet for at få mere turbo på ekspansionen.
Kædens fremgang i år er langt overvejende kommet fra de eksisterende butikker, for der er kun kommet få nye butikker til hidtil i år - med fire åbninger og to lukninger.
- Vi har ikke åbnet så mange butikker i halvåret. Det er lidt træls, men vi kommer til at hente lidt af det i resten af året, siger Henrik Burkal til Dansk Handelsblad