23948sdkhjf

Fakta fordobler private label-produkter

Thiese er spydspids i Faktas nye økologi-satsning. Med en ny serie private label-produkter vil dagligvarekæden løfte økologi-salget med 100 mio. kr. om året.
Løftestangen er en ny serie, 365, hvor de første 34 varer netop nu er i butikkerne. I løbet af det kommende år, vil serien blive udvidet til i alt 150 varer. Der er dermed tale om en fordobling af antal økologiske varer i Fakta, de såkaldte private label produkter.

Målet er, at kæden skal øge det årlige salg med cirka 100 millioner kr.

Som spydspids i fremstødet for økologien, har Fakta valgt sin faste leverandør af økologisk mælk og andre mejeriprodukter, Thise, der bl.a. lancerer det nye smørbare produkt, Smyr.

Private label-serie vil blive udvidet
Fakta er en del af Coop, som har cirka 50 procent af det samlede økologisalg i Danmark. Koncernen har sat som mål at fordoble økologien i 2020 i forhold til 2014.

- 365 vil løbende blive udvidet, og er kun et af flere indsatsområder. Inden årets udgang venter vi at kunne fortælle om det næste initiativ, der skal være med til at sikre mere økologi i Fakta, siger Niels Karstensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.875