Fakta fordobler private label-produkter
Thiese er spydspids i Faktas nye økologi-satsning. Med en ny serie private label-produkter vil dagligvarekæden løfte økologi-salget med 100 mio. kr. om året.
Målet er, at kæden skal øge det årlige salg med cirka 100 millioner kr.
Som spydspids i fremstødet for økologien, har Fakta valgt sin faste leverandør af økologisk mælk og andre mejeriprodukter, Thise, der bl.a. lancerer det nye smørbare produkt, Smyr.
Private label-serie vil blive udvidet
Fakta er en del af Coop, som har cirka 50 procent af det samlede økologisalg i Danmark. Koncernen har sat som mål at fordoble økologien i 2020 i forhold til 2014.
- 365 vil løbende blive udvidet, og er kun et af flere indsatsområder. Inden årets udgang venter vi at kunne fortælle om det næste initiativ, der skal være med til at sikre mere økologi i Fakta, siger Niels Karstensen.