23948sdkhjf

Easyfood vil sælge ny proteinbar online

Lancerer chia-bar i Europa på digital platform
Easyfood, der er Danmarks største bageri på convenience-området, går nu nye veje for at nå ud til nye kunder.

Kolding-virksomheden har valgt at lancere sin nye proteinbar på det europæiske marked via en business-to-business online markedsplads. Det sker i samarbejde med onlineplatformen StockonDeals.

- Vi ved fra undersøgelser, at indkøbere på det professionelle marked søger online, inden de tager en købsbeslutning, og at de fleste samtidig foretrækker at købe online. Ikke overraskende, for sådan agerer vi jo også som forbrugere, siger Easyfood-direktør Flemming Paasch.

Han påpeger, at Easyfood dermed bliver en af bannerførerne i en tendens, hvor virksomhederne begynder at fokusere på at digitalisere deres processer.

Store forventninger

Easyfood forventer sig meget af den nye proteinbar med chiafrø og en række andre naturlige ingredienser som blåbær, gojibær, dadler og græskarkerner. Chia-baren har et proteinindhold på 28 procent og henvender sig ikke mindst til sport- og helsesegmentet.

- Det er et segment, som ikke er en del af Easyfoods nuværende portefølje. For at få en hurtig udrulning har vi valgt en international onlineplatform, hvor vi har mulighed for at kontrollere afsætningsmarkederne, samtidig med at vi udnytter platformens eksisterende netværk af brugere, forklarer Flemming Paasch.



Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125