23948sdkhjf

Fynsk frugtlager er reddet af økologi

Med Coop som eneste kunde er salget på vej frem efter dyk på 50 millioner
Efter et voldsomt dyk i omsætningen de seneste år er Frugt & Grønt Totalpak på Fyn igen på rette spor. Og det kan virksomheden takke økologien og ny teknologi for, skriver fyens.dk.

Frugt & Grønt Totalpak, også kendt som Harndrup Frugtlager, har på tre år mistet 50 millioner kroner i omsætning, svarende til omkring en tredjedel. Det skyldes, at pakkerier i Tyskland og Holland med bedre tilbud har overtaget blandt andet pakningen af de populære Pink Lady-æbler til Coop, som er Totalpaks eneste kunde.

Men nu har den fynske virksomhed fundet en niche inden for håndtering af økologi.

- De økologiske produkter har været vores redning og udgør nu næsten 70 procent af salget, siger Finn Jørgensen, direktør og medejer af Frugt og Grønt Totalpak, til fyens.dk. Han nævner også, at der er indført ny teknologi, som har medført lavere lønomkostninger.

Hjemmesiden skriver, at virksomheden det seneste halve års tid har pakket frugt og grønt for 73,5 millioner kroner, hvilket er 10 millioner mere end samme periode året før. Forklaringen skal findes i nye produkter som økologisk ingefær, der er blevet det helt store hit i Coops butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11