23948sdkhjf

Tuborg er nu langt foran Carlsberg

Øl med Carlsberg-navnet sakker bagud i forhold til Tuborg
Selv om Carlsberg-øl er hovedprodukt for bryggeriet med samme navn, er det ikke virksomhedens mest solgte øl. Tuborg stormede i 2015 så meget frem, at Tuborg-mærket solgte 30 procent mere end Carlsberg-mærket, skriver Børsen.

Salget af øl med Carlsberg-mærket på faldt med to procent på hovedmarkederne, mens Tuborg, Somersby og klosterøllen Grimbergen alle præsterede to-cifret vækst i salget, konstaterer avisen.

Både Grimbergen og Tuborg voksede med 15 procent globalt, Tuborg ikke mindst som følge af succes i Vietnam, Kina og Indien, og Somersby voksede med 21 procent.

For at sætte fornyet skub i Carlsberg-navnet vil bryggeriet i løbet af i år genindføre "Probably the Best"-kampagnen, som ellers har været droppet til fordel for det nye slogan "That Calls for a Carlsberg".

- Vi kan kun sige, at det ikke fungerede, fastslår Carlsberg-topchef Cees 't Hart i Børsen
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11