23948sdkhjf

Geia Food passerer milliarden

Væksteventyr fortsætter - nu også med "sjovt projekt" i Kina
Geia Food med hovedkvarter i Aalborg passerede i 2015 den magiske milliard i omsætning og fortsætter dermed sit væksteventyr på markedet for frost, køl, kolonial og drikkevarer

Det er især i Danmark, men også i resten af Skandinavien, at selskabet stormer frem, konstaterer Geia Foods direktør, Claus Ravnsbo.

- Nu er den første milliard nået, men vi har ikke tænkt os at hvile på laurbærrene. Vi anser Skandinavien som vores hjemmemarked og investerer fortsat kraftigt i tilførsel af nye kompetencer til vores kontorer i alle landene, siger direktøren, som på det seneste også har fået Kina med på Geia-landkortet.

På det kinesiske marked sælger Geia Food is og ost til en række high-end-supermarkeder - ifølge Claus Ravnsbo "et sjovt projekt, som vi kan se et stort potentiale i".

27,4 millioner i overskud

Den samlede omsætning i 2015 landede ifølge regnskabet på 1,086 milliard kroner, og resultatet blev på 27,4 millioner, godt hjulpet på vej af finansielle indtægter på 7,5 millioner kroner

Forventningerne til 2016 er en fortsættelse af den positive udvikling, med en yderligere satsning på at udbygge tilstedeværelsen i de øvrige skandinaviske lande, hvor der er kontorer i både Norge, Finland og Sverige.

Senest åbnede Geia Food kontor i Norge i september sidste år. I alt blev der 2015 ansat 10 nye medarbejdere - deraf syv uden for Danmarks grænser - og det samlede antal medarbejdere er nu oppe på 55.

I forbindelse med 2014-regnskabet, hvor omsætningen var på 988 millioner, begyndte Claus Ravnsbo at glæde sig til at runde milliarden. Han vil dog ikke allerede nu begynde at glæde sig til de to milliarder.

- Det er ikke et pejlemærke, at vi skal op på to milliarder i omsætning. Vi vil ikke bare booste omsætningen, for det skal også være lønsomt. Fro os handler det om konstant at udvikle forretningen på en sund måde, konstaterer han.

Geia Food har ikke selv nogen produktion, men repræsenterer producenter fra hele verden - typisk producenter, som gerne vil levere til skandinaviske detailkæder, og som vælger at samarbejde med Geia frem for selv at stå for eksporten.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078