23948sdkhjf

Stryhns i klar fremgang

Forbrugerne vil igen betale for kvalitet, lyder forklaringen
Leverpostejproducenten Stryhns A/S klarede sig markant bedre i 2015 end i de foregående år og kom ud af året med et overskud på 34,5 millioner kroner.

Det er over fem millioner kroner bedre end i 2014 - og næsten syv gange mere end i både 2011 og 2012.

Omsætningen steg til 607,9 millioner kroner, mod 569,5 året før.

Ifølge ledelsens beretning skyldes det forbedrede resultat ikke mindst, det danske marked for virksomhedens væsentligste forretningsområder i 2015 havde en positiv
fremgang, sammenlignet med et fladt 2014.

- Derved ser det ud til, at den negative trend, der har været i markedet de seneste år, er bremset op, og at forbrugernes købelyst til gode kvalitetsfødevarer er vendt tilbage, konstaterer ledelsen.

- Til trods for nogle forsat svære rammebetingelser og et fortsat stærkt konkurrencepræget marked, så har
Stryhns på sine mærkevarer formået at øge sin samlede markedsandel en anelse ved en højere fokus på innovation og ikke mindst kvalitet, hedder det også i beretningen.

Opkøb

I 2015 købte Stryhns aktiemajoriteten i Royal Leverpostej A/S og Hafnia Food A/S, og så sent som i denne måned blev familien endnu større, da Stryhns købte sauce-producenten Jensen's Køkken.

Inden dét køb var Stryhns-koncernen oppe på at producere og sælge cirka 30.000 tons fødevarer årligt, fordelt på kødprodukter, mayonnaisebaserede salater,
dressinger, remoulade og mayonnaise. Langt det meste går til det danske detailmarked.
.
Stryhns A/S blev dannet ved en fusion mellem Stryhns og Graasten Salater.i 2018, da Stryhns blev opkøbt af den norske Agra-koncern.

Selv om selskabet hedder Stryhns A/S, er der stadig et apostrof med i leverpostejbrandet, som altså hedder Stryhn's.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079