23948sdkhjf

- Sådan får du succes som madiværksætter

Nyt forløb skal sikre overlevelse i en branche med et vildtvoksende vækstlag
Et helt nyt workshop-forløb tager nu livtag med det voksende marked for madoplevelser og fødevarer i København.

Bag det nye program til madiværksættere – det første af sin slags – står erfarne folk fra Copenhagen Food Space og Hovedstadens Iværksætterprogram.

Målet er flere iværksættere, der overlever og bliver til levedygtige virksomheder i en branche, der bugner af gode idéer og rummer et kæmpestort potentiale, konstaterer Martin Bregnballe fra Copenhagen Food Space, der er et udviklingsmiljø for madiværksættere og vækstvirksomheder.

Han peger på, at flere og flere spiser ude, og at der næsten ikke går en dag, uden at et nyt madkoncept ser dagens lys eller en ny street food-truck gør sit indtog på de københavnske brosten.

Mad og fødevarer er således blandt de erhverv, der skaber flest nye job i hovedstaden, og ind på denne scene springer nu workshop-forløbet ”Succes som madiværksætter”. Det udbydes for at svare på den udfordring, at mange madiværksættere, på trods af det store potentiale, ofte lukker ned igen efter kort tid.

Værdifulde indsigter

- Forløbet giver dem mulighed for at dygtiggøre sig og blive inspireret af de bedste rollemodeller fra branchen, som selv har fået succes. Målet er at give iværksætterne værdifulde indsigter i markedet, og hvad der skal til for at klare sig, så vi får succesraten i vejret, siger Martin Bregnballe.

Copenhagen Food Space i Kødbyen lægger hus til det nye kursusforløb, der spænder over tre specifikke workshops.

Den første af dem bliver holdt 12. september og giver bred inspiration inden for mad- og fødevareområdet og mulighed for at møde andre iværksættere. På de efterfølgende workshops fokuseres der specifikt på, hvordan man får succes inden for henholdsvis restaurant/café, street food og fødevareproduktion.

Martin Bregnballe, der selv giver fagligt input under forløbet, har mange års erfaring med forretningsudvikling inden for fødevarer og madoplevelser. Han har også selv iværksættererfaring og har som udviklingsdirektør for Claus Meyer været med til at skabe flere forretningssucceser
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078