23948sdkhjf

Nordsjælland vil være madmekka

Der er plads til flere producenter, mener fødevarenetværk
Nordsjælland skal også være kendt for sine unikke madoplevelser. Derfor skruer fødevarenetværket Smag på Nordsjælland nu op for ambitionerne med en ny strategi, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Der er plads til yderligere vækst og flere producenter i Nordsjælland, siger Smag på Nordsjællands formand, Torben Bo Toft Christensen, Rokkedyssegaard.

- De seneste tre-fire år er vores medlemstal fordoblet fra 30 til 60, men vores ambition er 100 nye medlemmer frem mod 2020. Det kan være nordsjællandske landmænd og gartnere, der søger nye veje, eller unge madhåndværkere med gode ideer, siger han.

Foreningen har netop vedtaget en strategiplan frem til 2020, hvor man satser på at gøre Nordsjælland kendt for unikke madoplevelser og et tæt samarbejde mellem bønder, madhåndværkere og madformidlere.

- Foreningen har nu eksisteret i små 10 år, så vi er næsten voksne, og derfor skruer vi ambitionsniveauet op, siger formanden til Frederiksborg Amts Avis.

Strategiplan 2020 er blevet præsenteret for områdets kommuner, og næste skridt er at forsøge at få et projekt med under Region Hovedstadens vækstprogram for kreativ vækst.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063