23948sdkhjf

Arla-nyhed på vej: Mælk med brus

Koncernen vil tredoble sin omsætning på drikkevaremarkedet
En mælke- og frugtdrik med brus, en mælke- og tedrik og en proteinrig energidrik.

Det er nogle af de nyheder, der skal være med til at indfri Arlas nye ambition om at tredoble sin omsætning på de drikke, der ikke er almindelig, hvid mælk. Arla ønsker kort og godt at at udfordre sodavandsmarkedet med sundere, mælkebaserede alternativer.

Det globale marked for mælkebaserede drikkevarer udgør i følge Arla cirka 100 milliarder euro om året i detailsalg, hvilket svarer til størrelsen af det globale marked for almindelig mælk. Men det vokser hurtigt, især uden for Europa.

- Nu tager vi en mere strategisk tilgang til de drikkevarer, som ligger uden for almindelig, hvid mælk, og bygger brands på dette område, og dermed udvider vi Arlas spillerum for flydende mælkeprodukter til det dobbelte, siger koncerndirektøren for global marketing og innovation i Arla, Hanne Søndergaard, i en pressemeddelelse.

Den moderne livsstil betyder, at man overalt i verden snacker stadigt mere og i højere grad får sin ernæring uden for hjemmet. Man har ikke længere faste spisetider, flere og flere kvinder arbejder, og flere og flere bor i de større byer.

- Vores mælk skal ikke kun kunne fås i literstore kartoner i supermarkedet, men bør også kunne nydes som en velsmagende drik på farten. Vi vil udvide vores sortiment til også at omfatte produkter, som er nærende, energigivende og forfriskende – uanset hvor og hvornår du har brug for det. Dette vil skabe nye afsætningsmuligheder for os på steder som for eksempel nærbutikker, tankstationer, togstationer, fitnesscentre, arbejdspladser, caféer og barer, hvor vi stort set ikke er til stede i dag, siger Hanne Søndergaard.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08