23948sdkhjf

Amanda satser på danske fisk

De har en markedsfordel, mener direktøren
Amanda Seafoods er i færd med at finde fodfæste for et nyt produkt på det danske marked. Det er noget så enkelt som fiskefrikadeller – men til forskel fra de øvrige fiskefrikadelleprodukter på det danske marked, så er der her tale om fiskefrikadeller, der er lavet af danskfangede fisk.

Og der er en særlig årsag til, at Amanda Seafoods netop vælger at bruge danskfanget fisk for at få tag i forbrugerne.

– Jeg tror, at danskerne i virkeligheden helst vil købe dansk mad – der har bare ikke været tradition for det inden for fisk, fordi det er en så global fødevare, siger administrerende direktør i Amanda Seafoods Jesper Kold Sørensen til Fiskeri Tidende.

– Så hvis du som dansk forbruger får en reel mulighed for at vælge dansk fisk til, og man ved, at det, man i forvejen køber, ikke er dansk, så tror jeg på, der er nogle, der helt klart vil prioritere og tage de varer, der er anprist som danske, tilføjer han.

Sej, ikke torsk

Satsningen på fiskefrikadeller med danskfanget fisk adskiller sig i øvrigt også på et andet punkt fra de fleste øvrige produkter med fiskefrikadeller, fordi der er tale om mørksej og ikke den traditionelle torsk.

Amanda Seafoods er også i færd med at eksperimentere med andre danskfangede fisk – for eksempel rødspætter – i fiskefrikadeller.

– Vi ser dansk fisk som værende et differentierende parameter, der ikke har været i spil på markedet tidligere, og det vil vi gerne være med til at tage del i - og forhåbentlig også være med på bølgen og være blandt de første, der kan bringe dansk fisk frem til forbrugerne, forklarer Jesper Kold Sørensen til Fiskeri Tidende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062