Trods ildelugtende image: Dansk And tror på julehandlen
Ny direktør synes, at "det går fornuftigt"
Virksomheden måtte sidste år trække et parti ildelugtende ænder tilbage op til juletid. Alligevel ser virksomheden optimistisk på fremtiden.
Siden skandalen har den investeret et tocifret millionbeløb i nyt inventar, der skal forbedre fødevarevirksomheden. Dermed er virksomheden klar til højsæsonen, fortæller den administrerende direktør i Dansk And, Per V. Møller, til DR P4 Midt & Vest.
- Jeg synes, det går fornuftigt. Vi har en god plan for 2016, hvor vi har sat ind på de væsentligste nøgleområder, siger Per V. Møller, der tiltrådte som ny direktør i juli.
Lang tid
Det kan få store konsekvenser for en virksomhed at ende på forbrugernes sorte liste, og især når det gælder fødevarer er mange hurtige til at dømme på de sociale medier.
Men Dansk And har ifølge brandingekspert Nikolaj Stagis god grund til at håbe, at forbrugerne har glemt alt om dårlige ænder, når julemenuen skal besluttes.
- Dansk And har jo især højsæson op til jul, og det vil sige, at for manges vedkommende er der gået lang tid siden, man købte en dårlig and, til,at man skal købe en and igen, siger han til DR P4 Midt & Vest