23948sdkhjf

Emballage-folk vil pakke mange flere fødevarer ind

Hidtil har Ehrno Flexible mest satset på mejerierne - nu skal andre kunder hentes ind
Herning-virksomheden Ehrno Flexible, der leverer emballageløsninger til fødevarebranchen, satser benhårdt på at udvide forretningen.

Ehrno Flexible har i mange år haft mejeribranchen som sit vigtigste forretningsområde, men nu vil Herning-folkene supplere med nye kundeområder, og derfor har Ehrno Flexible skiftet messehal, når årets FoodTech-messe åbner i hjembyen på tirsdag.

Virksomheden har på FoodTech tidligere holdt til i hal M, hvor mange af mejerivirksomhederne er repræsenteret, men i år er Ehrno Flexible flyttet til hal L for at opsøge nye typer fødevarefirmaer.

– Efter at fokus i flere år har været på emballage til primært smør- og osteprodukter, er vi nu klar til at udvide forretningen, så også andre virksomheder inden for fødevarebranchen kan komme i spil. Derfor har vi investeret i en udvidelse af salgsstyrken, så vi i fremtiden har kapaciteten til at opsøge nye markeder og kunder, fortæller Ole Østergaard, der er direktør hos Ehrno Flexible.

Særligt har han og kollegaerne fokus på de skandinaviske markeder. Ønsket er at øge eksporten markant fra den nuværende andel på en tredjedel.

Virksomheden beskæftiger i dag cirka 35 medarbejdere, og udover den aktuelle udvidelse af salgsstyrken er der kommet andre nye ansigter til over de seneste par år. Den nylige vækst kommer efter nogle barske år i kølvandet på finanskrisen, hvor virksomheden toppede med 50 medarbejdere.

– Selv om fødevarebranchen er en stabil branche på mange måder, blev vi ramt af mange fabrikslukninger og -sammenlægninger, hvor internationale aktører samlede produktionen andre steder end i Danmark. Heldigvis er udviklingen vendt igen, og nu bliver der igen investeret og udvidet hos fødevarevirksomheder, pointerer Ole Østergaard.





















Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141