23948sdkhjf

Pernod Ricard lancerer en "kultgin"

Pernod Ricard Danmark overtager nu distributionen af den tyske kvalitetsgin Monkey 47 i Danmark og begynder at distribuere mærket i landet.

Det sker efter, at det franske moderselskab købte aktiemajoriteten i det succesfulde gindestilleri tidligere på året.

- Vi har i forvejen en stærk position på det blomstrende ginmarked med vores mærker Beefeater, Beefeater 24 samt Plymouth, så Monkey 47 passer perfekt ind i vores sortimentmed alle mærkets håndlavede kvalifikationer. Som markedet udvikler sig, er det nødvendigt at
kunne tilbyde flere muligheder og varianter til vores kunder og forbrugerne, fordi ginelskere sætter pris på at smage forskellige produkter afhængig af situation, stemning eller anledning, siger Antonio Duva, adm. direktør for Pernod Ricard Danmark.

Når Monkey 47 nærmest har status af at være en kultgin, hænger det sammen med mærkets historie.

En britisk hærfører fra Royal Air Force slog sig ned i Tyskland efter 2. Verdenskrig og åbnede en landevejskro i Baden-Württemberg tæt på Frankrig og Schweiz, som han kaldte "The Wild Monkey" - opkaldt efter en abe i Berlin Zoo, som briten havde sponsoreret under genopbygningen af Berlin.

Monkey 47 vil hovedsageligt blive solgt på cocktailbarer, restauranter og hoteller samt i specialhandlen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093