23948sdkhjf

Fed dansker hitter som sodavand

Skævt og humoristisk univers virker for øko-vanden Fatdane

Det københavnske mikrobryggeri Fatdane har på kort tid fået godt fat i sodavandsmarkedet med en økologisk sodavand, der også hedder Fatdane.

Også fra udlandet er der interesse i den fede dansker, skriver Dansk Markedsførings hjemmeside, markedsforing.dk.

Sodavanden er brygget med nordiske ingredienser, fri for farvestoffer og med lavt sukkerindhold. Efter at den i maj kom i handlen hos 7-Eleven, er store kæder som Bilka, Føtex Food og Q8 også kommet på forhandlerlisten, og der er kommet henvendelser fra blandt andet Schweiz, Singapore og Australien, skriver hjemmesiden.

Et modigt produkt

- Fatdane er et modigt produkt, når man ser, hvad der er på hylderne af økovarer og sodavand generelt. Kommunikationsmæssigt ville vi gerne bevise, at økologi godt kan serveres i et skævt og humoristisk univers, og ikke mindst at sodavand godt må være fat, naturlig og ærlig -  i stedet for light og fuld af kemi, siger Fatdanes grundlægger, Brian Hougaard, til Dansk Markedsføring.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096