23948sdkhjf

App mod madspild har nu millioner i ryggen

Too Good To Go får hjælp af nogle af de helt tunge investorer

Madspilds-app’en Too Good to Go har det seneste år haft stor succes i Danmark og Norge, og nu skal den længere ud i verden: Med et tocifret millionbeløb i ryggen skal konceptet rulles ud i mange flere lande.

Too Good To Go gør det muligt for alle og enhver at købe overskydende mad fra lokale restauranter, caféer, hoteller, dagligvarebutikker og bagerier for ned til 20 kroner for et måltid. Typisk mad, som kort før lukketid er i fare for at blive smidt ud.

Grundlæggerne af Too Good To Go deltog i aftes i DR-programmet Løvens Hule, hvor iværlsættere møder investorer. Too Good To Go-folkene bad om 500.000 kroner for 2,5 procent af deres virksomhed, og der kom adskillige tilbud på bordet.

Damgaard som hovedinvestor

Drengene afslog dog løvernes investeringstilbud, men har siden da haft stor glæde af at have en "løvinde" som mentor. Investoren Birgit Aaby har således siden tv-optagelserne bistået med at identificere de helt rigtige investorer, som med deres kompetencer og erfaringer skal bidrage til internationaliseringen af konceptet.

De har også hjulpet med at sikre den rette udvikling og forbedring af den teknologiske platform.

Hovedinvestoren bag den nye kapitalindsprøjtning er Preben Damgaard, der ikke mindst er kendt for salget af softwaresuccessen Navision.

- De stærke værdier og den gode idé, der ligger til grund for Too Good To Go's koncept, har været en afgørende faktor for min beslutning. Konceptet bygger på en fantastisk model, der er skalerbar og har enormt internationalt potentiale. Men vigtigst alt alt, så er det en unik og innovativ løsning på et verdensomspændende problem, siger han om sit engagement i Too Good To Go.

- Meget begejstret

En anden medinvestor er Mette Lykke, grundlægger af Endomondo, som sidste år blev solgt for over en halv milliard kroner:

- Jeg er meget begejstret for Too Good To Go's koncept og forretningsmodel, hvor man anvender digital innovation til at understøtte en mere bæredygtig omgang med vores ressourcer. Det er en trend, som vi kun vil se mere til, og så er teamet bag kommet imponerende langt på kun et år, siger hun i en pressemeddelelse fra Too Good To Go.

Too Good To Go blev grundlagt i Danmark i slutningen af 2015 af en gruppe venner. Virksomheden har siden lanceringen oplevet en imponerende vækst med over 800.000 downloads af app'en og 5.000 nye brugere om dagen.

Tæt på 400.000 måltider er ifølge virksomheden blevet reddet og solgt, hvilket svarer til en CO2-reduktion på 650 tons. Too Good To Go har allerede etableret sig i Storbritannien, Frankrig og Tyskland og modtog i november Nordisk Råds Miljøpris.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078