23948sdkhjf

Chokoladeproducent går nu benhårdt efter luksusmarkedet

Woodshade Organics får nyt navn og retter blikket mod Europa

Den økologiske chokoladeproducent Woodshade Organics lægger kursen radikalt om og vil fremover primært satse på eksport til det europæiske gourmet-segment under virksomhedens nye navn og brand, Mols Organic.

- Som Woodshade har vi især fokuseret på det danske marked; men de seneste år har vi også haft vis eksport til Norge, Sverige, Tyskland og Holland. Nu skifter virksomheden navn til Mols Organic, og vi har som målsætning sat 40 -50 millioner kroner i eksportomsætning i løbet af fem år, fortæller direktør Aksel Rømer.

Han forventer, at Mols Organic, der som brand er udviklet til eksportmarkedet, får en fordeling med 60-70 procent til eksport og 30-40 procent til hjemmemarkedet.

Virksomhedens nye strategi går ikke kun ud på at øge eksporten markant. Sigtet bliver også lagt om i forhold til kundesegmentet i de enkelte lande.

- Woodshade-produkterne er især blevet solgt til meget økologisk orienterede forbrugere gennem dagligvarehandelen og specialbutikker. Nu vil vi mere gå efter gourmet- og luksusmarkedet med salgskanaler som vinforretninger og eksklusive blomster- og gavehandlere. Der drejer det sig mere om kvalitet og produkternes gode historie, og vi kan og skal ikke konkurrere på prisen, forklarer Aksel Rømer.

Woodshade skrumper
Woodshade-brandet vil fortsat eksistere, men de nuværende cirka 60 Woodshade-produktnumre vil blive skåret ned til de 10-15 mest sælgende.

De nye Mols Organic-produkter vil blive præsenteret på verdens førende fagmesse for økologiske produkter, BioFach i Nürnberg i Tyskland, i dagene 15.-18. februar.

- Men vi har allerede aftaler i stand med distributører i Norge, Sverige, Tyskland og Grækenland, som er klar til at aftage Mols Organic-varer, så snart vi sætter produktionen i gang, fortæller Aksel Rømer.

En del af de nye Mols Organic-varenumre bliver gaveæsker til forskellige årstider. Både til gaveæsker og løssalg vil sortimentet bestå af en række varianter af luksuriøse marcipanbrød og -æg, dragéer, chokoladebarer med mere.

Senere er det planen også at lancere Mols Organic marmelader, juicer, mineralvand og andre produkter med appel til meget kvalitetsorienterede forbrugere. Alt baseres på 100 procent økologiske råvarer.

Mols Organic-produkterne skal fremstilles i landsbyen Vrinners på Mols, hvor også Woodshade-sortimentet og energibarer til forskellige brands produceres.

Virksomheden beskæftiger fast otte medarbejdere og over dobbelt så mange i travle perioder.

Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078