23948sdkhjf

Easyfood takker nej til pengepose

Interessen var stor - alligevel har fødevarevirksomheden Easyfood takket nej til at få en finansiel partner ind i virksomheden

Internationalisering og outsourcing. Det bliver de to hovedfokuspunkter for fødevarevirksomheden Easyfood frem mod 2020.

Virksomheden er vokset kraftigt de seneste år, og i løbet af 2016 har ejerne overvejet flere tilbud om at tage en finansiel partner ind i virksomheden for at styrke væksten. I stedet blev det til et nej, så Easyfood fortsætter på egen hånd i årene fremover – og satser endnu mere på hovedpunkterne.

- Processen var spændende og lærerig, konstaterer Hemming Van, der ejer Easyfood sammen med virksomhedens administrerende direktør Flemming Paasch.

- Vi har kigget på os selv som virksomhed på en ny måde, og det har givet os ekstra selvtillid til at gå videre på egen hånd, blandt andet fordi vækstraten fortsat er stigende, og fordi vi arbejder med de rigtige ting. Derfor har vi lukket ned for snakken med eventuelle partnere på en pæn og ordentlig måde og koncentrerer os nu om at styrke organisationen med fokus på internationalisering og outsourcing, tilføjer Hemming Van.

Ikke for enhver pris
Også administrerende direktør Flemming Paasch er tilfreds med processen. Han understreger, at han godt ville have haft en partner ind – men at det ikke skulle være for enhver pris.

- Det har været en meget positiv oplevelse at gøre os selv klar til en eventuel partner. Vi har lært meget om os selv – både i forhold til, at vi arbejder i den rigtige retning og skal blive ved med det, og i forhold til, at vi skal stå ved vores værdier og kultur og sikre, at de lever videre, også når vi engang udvider ejerkredsen. Vi gør tingene på vores måde, og det vil vi nu fortsætte med i henhold til strategien frem mod 2020, siger Flemming Paasch.

Easyfood fremstiller kvalitetsbagværk til convenience-kategorien og producerer over 200 forskellige produkter og sælger til kunder som McDonald’s, Lidl, Shell og 7-Eleven.

Easyfood, der har 150 ansatte, havde i 2015 en omsætning på 220 millioner kroner og et rekordoverskud på 10,5 millioner kroner.

Virksomheden, der sælger sine produkter i flere end 10 lande, har oplevet en kraftig vækst i 2016 og runder en omsætning på mindst 250 millioner kroner.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11