23948sdkhjf

Morgenmad pynter på svigtende salg hos McDonald's

Omsætningen faldt for 10. kvartal i træk, men denne gang ikke så meget som ventet

Verdens største fastfoodkæde, McDonald's, solgte mere i fjerde kvartal af 2016, end analytikerne på forhånd havde forventet.

Kædens relativt nye satsning om at servere morgenmad - hele dagen - lokker fortsat kunder i butikken. Men væksten på området er dog faldet en smule, skriver Reuters.

Det er tiende kvartal i streg, at omsætningen falder for McDonald's på verdensplan.

I alt blev der langet blandt andet burgere, cola, kaffe og morgenmad over disken for 6,03 milliarder dollar, hvilket svarer til næsten 42 milliarder kroner.

Det var en smule mere end de 5,99 milliarder dollar, som analytikerne havde sigtet efter.

McDonald's erklærer sig tilfreds med regnskabet, som ifølge virksomheden er udtryk for en succesfuld ny strategi, som blev lanceret i 2015 - en strategi med større fokus på kundernes ønsker.

Selv om omsætningen falder igen, er der forsat sorte tal på bundlinjen. Her blev overskuddet i fjerde kvartal på 1,19 milliarder dollar. Det svarer til 8,2 milliarder kroner.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078