23948sdkhjf

Fuldt hus til ny fødevaremesse

130 stande er solgt til Madværkstedet i marts. Arrangører håber på over 6.000 besøgende

Madværkstedet i København bliver fødevareleverandørernes nye fagmesse, der i ulige år skal supplere Nordens største fødevaremesse, Foodexpo, som holdes i lige år.

På Madværkstedet kan fødevareleverandører- og grossister fremvise deres produkter, og på trendområdet "Det Levende Madværksted" får de mulighed for at komme endnu tættere på kunderne via daglige sessioner med workshops, foredrag og vidensdeling.

- Alle stande til Madværkstedet er nu fuldt booket. Det er dejligt at se så stor opbakning til en ny messe, der holdes for første gang. Vi har en ambition om at få mindst 6.000 besøgende og gerne flere, siger Carina Høgsted Kirkegaard, projektleder i MCH, der står bag messen i samarbejde med brancheforeningen DLF - Dagligvareleverandørerne.

- Der kommer både de store indkøbere fra hoteller og restauranter og mindre cafeer, pizzeriaer og storkøkkener. Til forskel fra Foodexpo er Madværkstedet en ren fødevaremesse, stort set uden udstyr, interiør og lignende, siger Carina Høgsted Kirkegaard.

To industrielle køkkener
Derfor er mange af messens aktiviteter også fokuseret på netop fødevarer. I hjertet af messen bliver der monteret to industrielle køkkener - Det Levende Madværksted - hvor udstillere kan lave live-demonstrationer af deres produkter, nye trends og lignende.

- Vi håber at kunne tiltrække mange af de besøgende som ikke kommer til Foodexpo, fordi det er langt fra København og Sjælland til Herning, ligesom vi selvfølgelig også glæder os til at åbne dørene for mange af Foodexpo-gæsterne, siger Carina Høgsted Kirkegaard.

En af de udstillere, der ser frem til at deltage på Madværkstedet, er FoodService Danmark A/S, der også er en del af styregruppen bag messen.

- Madværkstedet er en helt ny og unik mulighed for os, hvor vi får mulighed for at møde vores kunder i Østdanmark i spændende og professionelle omgivelser. Vi har manglet et kreativt og dynamisk forum, hvor vi sammen med industrien og kunderne kan arbejde med værdiskabende aktiviteter og tiltag, siger Claus Mørkøre Andersen, salgsdirektør i FoodService Danmark A/S.

- Vi ser frem til deltage på Madværkstedet, fordi fokus på viden, trends og inspiration, samt muligheden for at arbejde med råvarerne, passer rigtigt godt til vores forretning, og den måde vi ønsker at samarbejde med vores kunder på, tilføjer han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079