23948sdkhjf

Hungry.dk mere end fordobler bundlinjen

Også take away-portalens vækst i udlandet tager fart

Den danske take away-portal Hungry.dk har for andet år i træk fordoblet bundlinjen.

I 2016 landede Hungry.dk et resultat på knap fem millioner kroner mod to millioner i 2015. Også investeringerne i udlandet begynder nu at generere resultater, og bestyrelsesformand Morten Larsen forventer yderligere vækst de kommende år, oplyser Hungry.dk i en pressemeddelelse.

- I 2016 har vi for alvor fået fat i markedet og er blevet en absolut foretrukken og accepteret del af danskernes take away-valg. Vi har udvidet udvalget med 20 procent, vi rammer flere byer og derved også flere brugere, samtidig med, at vores forretningsmodel er med til at generere rigtig gode resultater for de lokale restauranter, konstaterer Morten Larsen.

Ordrevækst på 40 procent i 2017
Hungry.dk genererede i 2016 en madomsætning på mere end 200 millioner kroner, og med et øget fokus på tæt partnerskab med flere restauranter og nye produkter på hylderne forventer Morten Larsen en ordrevækst i Danmark på cirka 40 procent i 2017.

- Vi investerer massivt i partnerskaber, samtidig med, at vi i 2017 tager fat på et nyt forretningsområde, der vil give restauranterne bedre priser, og som dermed er med til at øge værdien og indtjeningen for de enkelte medlemsrestauranter. Samtidig lancerer vi i 2017 en ny og forbedret mobil-app, da vi kan se, at trafik og omsætning via denne kanal er i voldsom vækst og snart overhaler alle andre enheder, siger Morten Larsen.

Forretningsmodellen hos Hungry.dk er, at de flere end 1.200 medlemsrestauranter betaler Hungry.dk cirka seks procent af salget, der tikker ind via virksomhedens onlineplatforme. Ifølge Morten Larsen er det cirka halvdelen af, hvad den dyreste konkurrent i markedet kræver.

Irland overhaler Danmark
Ud over i Danmark er Hungry også aktiv i Holland og Irland, hvor Morten Larsen i 2017 forventer at ordreantallet fordobles. Han peger især på Irland, hvor han forventer overskud allerede i 2. halvår 2017.

- På trods af, at der er markant hårdere konkurrence på det irske marked, så har væksten overhalet, hvad vi oplevede i Danmark på samme tidspunkt. I 2. halvår 2017 lander vi for første gang sorte tal på bundlinjen i Irland. Det er klart, at de gode resultater på vores første udenlandske mission giver stor selvtillid i forhold til yderligere ekspansion, nævner bestyrelsesformanden.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11