23948sdkhjf

Bülow lod lakridskonkurrenter kopiere

Rådgivere ville hyre advokater, men lakridskongen sagde nej

Lakridskongen Johan Bülow tænkte slet ikke i varemærkebeskyttelse og kopierende konkurrenter, da han i 2007 begyndte at sælge lakrids.

Derfor havde konkurrenterne let spil, da Lakrids by Johan Bülow var brudt igennem, og det væltede frem med billige kopier i supermarkederne, skriver Berlingske Business.

- I første omgang var jeg så koncentreret om mine egne ting, så det var venner og familie, der opdagede de her produkter og kom og satte dem og spurgte: »Er det dig, der har lavet det?« Dengang blev jeg ret ked af det. Det var den samme dåse, samme etiket og samme smag, siger Johan Bülow til Berlingske.

Han fortæller også, at flere af hans rådgivere mente, at der skulle hyres advokater til at stævne de kopierende konkurrenter, men at han var uenig. I stedet for at kaste sig ud i juridiske slagsmål valgte han at bruge sine kræfter på at lave endnu bedre lakrids.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094