Direktører drager ud for at høre om convenience food
Netto og Løgismose vil have danskernes mening
Baggrunden er blandt andet nye tal fra Madkulturens Madindeks som viser, at hverdagens mange ambitioner går ud over hverdagsmaden. Hver fjerde dansker bruger mindre end 15 minutter på at tilberede aftensmåltidet. Det skal gå hurtigt, og hverken smag eller tilberedning er i fokus.
I en pressemeddelelse oplyser Netto, at discountkæden da også oplever en eksplosiv vækst på op til 800 procent på visse produktkategorier inden for convenience food. Og sammen med fødevareproducenten Løgismose har Netto sat sig for, at det skal være muligt at få færdigretter af høj kvalitet, hvor der er fokus på blandt andet råvarer og smag, hedder det i meddelelsen
Håber på nye ideer
- Convenience-bølgen er på stærk fremmarch i Danmark. Det er især i de store byer, man har taget trenden til sig. Sådan var det også med økologi, hvor det var de større byer, som viste vejen. Vi ser nu nogle af de samme tendenser inden for convenience. Danskerne vil både have nem mad og kvalitet, siger Brian Seemann, landedirektør hos Netto.
Hos Løgismose oplever man også en stigende efterspørgsel på nem kvalitetsmad.
- Vi er taget med på turen for at høre danskerne om deres holdning til nem mad i hverdagen. Og det skal da ikke være nogen hemmelighed, at vi håber på, at vi kan komme hjem med nogle gode idéer til nye retter. Vi er altid på udkig efter ny inspiration til vores produktudvikling. Landets fem største byer er drivkraften, når nye fødevaretrends bliver skabt, siger Tørk Eskild Furhauge, administrerende direktør hos Løgismose Meyers.
De to direktører indledte deres turné onsdag ved en Netto-butik midt i Aalborg, og de kommer også til København, Esbjerg, Aarhus og Odense.