23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Så er den her: Øl brygget på musik

B&O og Mikkeller sænker højttalere ned i tankene

Når sommerens festivalsæson bliver skudt i gang, kommer øl og musik utvivlsomt til at gå hånd i hånd. Men hvad sker der, hvis man på videnskabelig vis forsøger at kombinere de to elementer?

Det har lydeksperterne hos B&O Play og øleksperterne hos bryggeriet Mikkeller sat sig for at forsøge at finde ud af, så de er gået sammen om at skabe Beobrew IPA - den første øl, som er infuseret med musik.

For at spille musik ind i øllet har Mikkeller sænket B&O Plays bærbare højttaler Beoplay A1 ned i fermenteringstankene og skruet op for musikken gennem den tre uger lange gæringsproces.

Resultatet er en øl som er mere sødmefuld i smagen, end den havde været uden musik, fortæller Head Brewer Kyle Wolak i en pressemeddelelse:

- Ved at spille musik i fermenteringsprocessen tilføjer vi en femte ingrediens, som tager øllet til et nyt niveau. Når musikken spiller, pumper den øllet rundt i et unikt mønster, som hjælper gæren med at producere mere smagfulde nuancer, beretter han.

Brygget på dansk musik

For at skræddersy musikken til øllet har B&O Play og Mikkeller arbejdet sammen med Le Gammeltoft fra Heartbeats, som har håndplukket et udvalg af danske talenter til øllen.

På kunstnerlisten finder man Balvig, Kikos, Louis Petri, Moody og October Dance, som alle er repræsenterede på den håndtegnede label.

Beobrew IPA er en amerikansk inspireret IPA med 6,8 % alkohol. Den bliver rullet ud til Mikkellers barer i blandt andet Danmark, Sverige, Tyskland, Spanien og USA til en vejledende udsalgspris på 70 kroner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04