23948sdkhjf

Easis vokser for sjette år i træk

Fødevarer uden tilsat sukker hitter mere og mere

Den aarhusianske fødevarevirksomhed Easis, der udelukkende fremstiller produkter uden tilsat sukker, havde i 2016 vækst for sjette år i træk.

Resultatet før skat rundede syv millioner kroner, en stigning på cirka halvanden million sammenlignet med året før, oplyser Easis i en pressemeddelelse.

Også bruttoresultatet fortsætter en støt stigende kurve, der siden 3,1 millioner kroner i 2011 har løftet bruttoresultatet til nu 14,2 millioner.

Forklaringen skal ifølge Easis-direktør Thomas Møberg blandt andet findes i det høje innovationsniveau, som betyder en konstant udvidelse af produktporteføljen. Virksomheden har op til 20 nye produktlanceringer om året i traditionelle kategorier som slik, is, morgenmadsprodukter, chokolade og sukkererstatninger. Og kampen er nu også sat ind mod det skjulte sukker i produkter som ketchup, saucer og dips.

- Vores konstante arbejde med produktudvikling gør, at sortimentet hele tiden er interessant for forbrugeren. Vi forventer at kunne tilbyde mere end 100 produkter uden tilsat sukker i 2017. Og fordi vi sætter smagen først, oplever forbrugerne vores produkter som konkurrencedygtige, siger Thomas Møberg.

- Tilgængelighed er vigtigt
Han peger også på, at med et øget fokus på sundhed bredt i befolkningen har Easis flyttet sig fra at være et brand målrettet diabetikere til også at være et brand for de, der ønsker at leve sundere, og de, der vil træne og slanke sig.

- Denne bredde gør også tilgængelighed til et vigtigt parameter, da disse forbrugere har forskellige indkøbsmønstre. Vi arbejder derfor hele tiden med nye salgskanaler og måder at komme i dialog med forbrugerne. I 2016 har vi blandt andet satset på etablering af webshop, og markedsføringsmæssigt har vi fokuseret på sociale medier, influencers og online generelt. Og det ser ud til at virke, nævner Thomas Møberg.

Eksport som vækstområde
Siden navneskiftet fra Isis til Easis i foråret 2016 er dialogen med eksportmarkederne blevet nemmere, og Easis har derfor stor tiltro til en øget vækst i udlandet de kommende år.

- Vi har arbejdet på opstart af eksport de senere år, og resultaterne begynder nu at vise sig. Eksport bliver derfor et vigtigt vækstområde fremover – samtidig med, at vi naturligvis fortsat vil holde fast i vores gode relation til de danskere forbrugere, siger direktøren.

Easis blev grundlagt i 1993 og har siden 2009 været ejet af Koff A/S.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141