23948sdkhjf

Nakskov Mill Foods' niche igen en millionsucces

Private label-ekspert holder konstant øje med den næste trend
Nakskov Mill Foods, der producerer morgenmadsprodukter som private label til fødevarebrands i hele Europa, kom ud af 2016 med et overskud før skat på 3,8 millioner kroner.

Det er et fald fra 6,4 millioner året før, men Nakskov Mill Foods tøver alligevel ikke med at kalde 2016-regnskabet for "succesfyldt". Virksomheden peger blandt andet på, at det nye regnskabs bruttoresultat på over 25,7 millioner kroner skal sammenlignes med 10 millioner i 2011.

Med sit fokus på nicheproduktion er den lollandske virksomhed i løbet af fem år med egne ord blevet en af Europas førende virksomheder inden for
produktion af flakes. Virksomheden, der ud over morgenmadsprodukter leverer paneringer og industriproduktion, har satset på det europæiske marked samt specialiseret sig i voksende fødevaretrends som glutenfri og økologi.


På forkant med markedet

- Vi holder konstant øje med den næste trend, så vi kan være på forkant med markedet, siger direktør Dan Jensen.

- Selv om der i Danmark er kommet større fokus på for eksempel glutenfri i de senere år, så er det ikke her, vi oplever et vækstpotentiale, men tværtimod i udlandet, hvor man har større fokus på nicher og større velvillighed over for nye fødevaretrends, tilføjer han.

90 procent af omsætningen ligger i udlandet, primært i Europa og Mellemøsten, og det er også her, der ifølge direktøren er
potentiale for vækst i fremtiden.

Udkantsdanmark ingen hindring
Nakskov Mill Foods, der ligger i den gamle Ota Solgryn-fabrik på havnen i Nakskov, er ifølge direktøren et godt eksempel på, at det sagtens kan lade sig gøre at drive en succesfuld virksomhed i Udkantsdanmark.

- For os taler tallene deres eget sprog: Selvfølgelig kan man drive en god virksomhed i Nakskov, men det handler i høj grad om internationalt udsyn og fremsynethed, mener Dan Jensen.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078