23948sdkhjf

Årets produktlancering blev cremet marmelade

Cremet marmelade fra Den Gamle Fabrik vinder børnenes hjerter og prisen som den bedste produktlancering i dagligvarehandelen i 2010.
Kåringen af den børnevenlige marmelade og Den Gamle Fabrik fandt sted på Dagligvareleverandørernes Netværkstræf d. 16. juni.

Marketingchef Anders Spodsberg modtog prisen på vegne af fabrikken. Med hæderen fulgte en præmie i form af gavekort til et Sortiment & Out of Stock studie fra Nielsen, som stod bag kåringen.

Siden lanceringen i sensommeren 2010 har marmeladen opnået en flot markedsandel, og samtidig er marmelade-kategorien vokset med 1,5% i forhold til tilsvarende periode året før. Dette er en imponerende præstation, taget i betragtning at marmelade-kategorien er en stor kategori med en årlig omsætning på mere end 400 mio. kr.

Fire produkter deltog i opløbet
AMO Koldhævede Boller, Maggi Juicy Chicken og Tuborg Lime var sammen med den Cremede Marmelade også nominerede til Årets Lancering i 2010.

Alle fire produkter har haft en flot lancering på markedet i 2010. Men ud fra kriterierne om flottest markedsandel i en voksende kategori løb marmeladen af med prisen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093