23948sdkhjf

Starbucks fjerner kaffen og satser på vrede fugle

Verdens største kæde af kaffebarer dropper nu ordet ”coffee” fra sit logo og etablerer desuden et samarbejde med ”Angry Birds”.
Med sine 17.000 butikker i mere end 50 lande er Starbucks i dag verdens største kæde af kaffebarer.

Det kan derfor virke paradoksalt, at selskabet nu dropper ordet ”coffee” i sit logo, men det skal ikke ses som et kursskifte væk fra de populære bønner.

- Vi har enorme muligheder for at gøre en masse inden for fødevarer og drikkevarer. I løbet af de kommende 12 til 18 måneder vil vi lancere nye produkter og helt nye produktkategorier, siger koncernchef Howard Schultz ifølge Dagbladet Børsen og fortsætter:

- Vi vil opbygge en forretning til mange milliarder inden for levnedsmidler.

Samarbejde med vrede fugle
Logo-ændringen er ikke det eneste nye fra Starbucks, som herhjemme ind til videre er begrænset til en kaffebar i Københavns lufthavn, Kastrup, samt salg i 7-Eleven-kiosker og DSB-tog.

Kæden har netop lanceret et samarbejde med det hyperpopulære spil ”Angry Birds”, som siden lanceringen i 2009 er blevet downloadet til mobiltelefoner verden over 350 millioner gange.

Tanken er at tilbyde Angry-Birds Merchandise, som dækker over T-shirts, kopper, og bøger. Produkter, der kan sælges i Starbucks kaffe-kæde.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096