Nordmænd vil overtage dansk discountmarked
Rema 1000 vil være større, billigere og bedre end Netto, som er dansk anfører i discountbranchen.
- Vi skal vokse hurtigst muligt og med sund fornuft og lønsomhed. Men vi har selvfølgelig nogle målsætninger om, hvor vi skal være i 2015, og vi vil gerne fortsætte med at åbne 15-20 butikker om året, lyder det fra Odd Reitan.
De danske discountkæder Netto, ejet af Dansk Supermarked, og Fakta, som er ejet af Coop, tager den udmelding ganske roligt.
- Konkurrencesituationen er spændende og udfordrende, men alle de interne undersøgelser, vi laver om vores priser, viser, at vi er helt på plads, lyder det fra Claus Juel-Jensen, direktør for Netto International.
Informationsdirektør i Fakta, Jens Juul Nielsen, mener heller ikke at Rema 1000 kan true Fakta. Coop allerede er godt markeret på discountmarkedet med 381 butikker og med åbning af Fakta nummer 400 i 2012.