23948sdkhjf

Dagligvarekoncerner har succes med egne labels

Landets største dagligvarekæder melder om fremgang i salget af egne varemærker.
Coop Danmark, Dansk Supermarked og Supergros melder enstemmigt om fremgang i salget af deres egne varemærker, skriver Dansk Handelsblad.

De melder om en samlet markedsandel på næsten 90 % i 2011.

Vækst i private labels
- Vi har haft en væsentlig større vækst i vores private labels. Ikke mindst Änglamark har med en stigning på 16 procent overrasket positivt, fortæller informationsdirektør i Coop Danmark, Jens Juul Nielsen.

Også hos Dansk Supermarked har man succes med både Levevis og Budget-serien.

- Vores private label-andel har udviklet sig positivt i år. Der er en rigtig pæn vækst i den nye serie, der hedder Levevis, hvor der er kommet mange nye varer ind på tværs af alle varegrupper. Der har også været vækst i Budget-serien, som jo dækker bunden prismæssigt, siger Morten Petersen, der er food-indkøbsdirektør i Dansk Supermarked.

Premiere-succes hos SuperGros
Brugen af egne mærker er også skruet kraftigt op hos SuperBest, Spar og Kiwi. Her leveres varerne med egne labels af SuperGros, der har haft premiere på omtankemærket Grøn Balance.

- Vi har haft en rigtig fin fremgang i private label-salget, både i kroner og i andelen af det samlede salg. Vi har haft en samlet vækst i vores private labels på over tyve procent, siger indkøbsdirektør i SuperGros, Per Thau.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125