23948sdkhjf

Alkoholfri drikkevareproducent henter millioninvestering

Københavnske ISH Spirits, der producerer alkoholfri drikkevarer, har hentet 5,25 millioner kroner i investeringer.

Pengene skal ISH Spirits bruge til at "styrke sin førende position og skalere i det hastigt voksende marked for stærke drikke uden alkohol", konstaterer stifter Morten Sørensen.

Han fortæller til Food Supply, at der er tale om otte investorer, fordelt på private investorer og familiefonde. Blandt dem er Per Christensen, kendt fra kapitalfonden Axcel, og erhvervsmanden René Vind Ludvigs. Sidstnævnte har i forbindelse med investeringen afløst Morten Sørensen som bestyrelsesformand.

Morten Sørensen fyldte de første flasker alkoholfri GinISH og RumISH i oktober 2018, og siden da er det kun gået fremad, konstaterer han.

- Selv i et år, hvor Covid-19 har givet store udfordringer for mange andre virksomheder, har ISH Spirits oplevet en stigning i omsætning, og vi kunne lukke 2020 med en stigning i salg på næsten 300 procent i forhold til det forrige år.

- I 2018 omsatte vi for cirka 500.000 kroner. I 2019 var det cirka tre millioner, og i 2020 nåede vi op på otte millioner. Nu håber vi på at tredoble igen i 2021, fortæller Morten Sørensen.

Han peger på, at ISH Spirits nu kan sætte turbo på udviklingen, idet de nye investeringer har mere end femdoblet selskabets værdi på bare ét år.

Ude i 15 lande

Sortimentet af alkoholfri drikkevarer indeholder nu også to mixede cocktails, og i sidste kvartal af 2020 udkom desuden en vinserie, Château del ISH, med en Sparkling White og en Sparkling Rosé.

Den danske virksomhed har ifølge Morten Sørensen hurtigt formået at etablere sig som en af de førende producenter inden for alkoholfri drikkevarer, ikke kun i Danmark, men i verden. ISH Spirits føres i 15 lande verden over.

- Jeg skabte ISH, efter at jeg besluttede at tage 100 dage uden alkohol og indså, hvor begrænsede mine muligheder var, når jeg havde trang til den velkendte cocktailoplevelse, konstaterer stifteren.

Derfor skal investeringen blandt andet også bruges til, at ISH kan tilbyde endnu flere alkoholfri alternativer.

- Det er ikke svært at lave produkter uden alkohol - det svære er at få dem til at smage af det, vi kender. Det er vi lykkedes godt med, men vi kan hele tiden blive bedre, og derfor har vi nu et internt team, der kun fokuserer på produktudvikling, nævner Morten Sørensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204