23948sdkhjf

Privatejet mejeri satser stort

Mammen Mejeri investerer et trecifret millionbeløb for at sikre sig en større plads på det danske ostemarked.
Investeringerne skal løfte produktionsniveauet fra 7 mio. kilo ost til op mod fire gange så meget.

Det skriver Børsen.

Mammen Mejeri er på målt råmælk i dag det næststørste mejeri i Danmark og har i løbet af de seneste fem år fordoblet omsætningen til over 400 mio. kr.

- Vi vil godt fremtidssikre virksomheden, så vi også er konkurrencedygtige om 50 år. Det kræver investering i et nyt anlæg, der er 100 pct. optimeret, når det gælder energiforbrug, miljø og arbejdsmiljø. Det efterspørges af kunderne, og så er det nødvendigt at kunne producere et kilo ost til den rigtige pris, siger Lars Staunsbæk, som driver mejeriet sammen med sin bror.

Arla fylder meget på hylderne i de danske butikker, men der er stadig plads til andre producenter. Og den sidste hyldeplads vil Lars Staunsbæk gøre alt for at vinde.

- Er der ti meter kølereol med mejeriprodukter i en dansk butik, står der måske Arla-produkter på 9,50 meter af dem, og det, vi går efter, er at komme ind på den sidste halve meter. Men den er der også konkurrence om, konstaterer han over for avisen.

Brødrenes ambitioner er at få Mammen Mejeri til at vokse stille og roligt, som økonomien tillader det.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078