23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Start med at bruge eksisterende teknologi. Udfordringen med den forbundne forbruger er, at der skal være et teknologisk fundament på plads, for at butikkerne kan kommunikere med kunderne offline.

Der er lang vej endnu. Teknologien skal samle data op om kunderne i butikkerne, og det kræver nogle investeringer. Butikkerne bør sammeholde deres behov med omkostningerne, fordi de forskellige teknologiske trends og adfærden konstant ændrer sig.

Første skridt er at samle data op, hvilket eksempelvis kan gøres ved at investere i kundetællere og IBeacons. En anden mulighed er at bruge det eksisterende udstyr i forretningen til at same data op om kundernes adfærd.

Engang blev et videokamera for eksempel kun brugt til overvågning og at forhindre tyveri. Nu kan vi med algoritmer bruge kameraet til at lave heatmaps over, hvor kunderne stopper i butikken, og hvor de ikke gør. Den viden kan fx bruges til at forbedre indretningen af butikken.

Et andet eksempel er wifi-hotspots, der giver kunderne internet. Selvom kunden ikke forbinder med det, så afgiver deres mobil stadig et signal, når hotspottet spørger, om den vil forbinde. Det kan bruges til at spore, hvordan kunderne går rundt i butikken. På nettet bliver vi dygtigere og dygtigere til at spore kunderne med cookies osv., men de fysiske butikker er en anden verden, der stadig er på et tideligt stadie.

Læs mere om den gode kundeoplevelse her.

Columbus A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK13228345
P nummer: 1018457497

Send til en kollega

0.031