23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Fordele ved overvågning af infrastruktur og applikationer

Selv i dag overvåger mange virksomheder deres systemer og IT-miljø manuelt for at sikre, at deres applikationer er tilgængelige og fungerer korrekt.

Af: Columbus.

Dette opnås ved manuelt at tjekke systemerne og IT-miljøet flere gange om dagen. Da det ikke er overvåges 24/7, er det sandsynligt, at information om nedetid i IT eller problemer med applikationer ofte ikke opdages, før det rapporteres af slutbrugeren.

Med en tjeneste til overvågning af infrastruktur og applikationer, overvåges og kontrolleres virksomhedens servere, applikationer, ERP-miljø og infrastruktur døgnet rundt. Hvis nogen funktioner eller underprocesser stopper, bliver det registreret med det samme, og i mange tilfælde kan fejlen rettes, før brugerne overhovedet opdager den.

Ingen ønsker at have nedetid.

Automatisk overvågning kan hjælpe os med at se, hvad der er ved at ske, før det sker, og vi kan lære af at studere overvågningen. Med tiden kan overvågning afsløre mønstre, for eksempel om en applikation lukker ned i faste intervaller eller et ERP-miljø har problemer på grund af lignende hændelser. Når et mønster viser sig, er det lettere at forhindre nedetid i IT og løse et problem med proaktiv stabilisering.

Her er nogle fordele ved automatisk overvågning:

  1. Opdag nedetid ‘næsten’ før, det opstår
    Uden automatisk overvågning skal fejlfinding gøres manuelt, og der går ofte lang tid, før problemet er identificeret og kan løses.
    For eksempel må simple ting som serienummeret på fakturaer eller ordreformularer ikke løbe ud, særligt ikke midt i en fakturering. Med korrekt overvågning kan økonomiafdelingen blive informeret før tid, og hændelsen kan undgås helt.

  2. Hurtige løsninger på nedetid
    Nedetid i en applikation eller IT, der resulterer i ufuldstændige kundeordrer, mistet salg, timevis af arbejde, der skal gøres om, forsinket fakturering osv. kan skade virksomhedens ry. Som IT-chef forventes du at forstå og implementere de hurtige løsninger, uanset hvor svære, de er at opnå, hvis der sker en hændelse i sidste øjeblik
    Forestil dig et scenarie, hvor der kl. 8 er 1000 brugere rundt omkring i verden, der forsøger at logge på den samme applikation uden held. Med overvågning af applikationer, vil problemet blive opdaget så snart, det opstår, og sandsynligvis blive løst, før medarbejderne begynder deres arbejdsdag.
    Automatisk overvågning er meget praktisk til hurtigt at identificere fejlen, og dette sparer meget tid i fejlfinding og problemløsning.

  3. Sikrer, at integrationen mellem systemer fungerer glat
    Det bliver mere og mere almindeligt, at vigtige virksomhedssystemer taler sammen uden menneskers indblanding.
    For eksempel findes der en integration mellem eCommerce og ERP-systemet. Når en ordre er lagt i eCommerce-systemet, ryger den direkte i ERP-systemet for at blive administreret og behandlet. Hvis der sker en forstyrrelse i denne proces, vil der ikke blive lagt en ordre, hvilket medfører en risiko for dårlige kundeoplevelser og mistet salg.
    Den menneskelige faktor, overbebyrdede systemer eller forbindelsesproblemer kan forstyrre kommunikationen mellem disse forskellige virksomhedssystemer og forårsage enorme problemer, der tager lang tid at analysere og løse. Men med overvågning af applikationer er det muligt at skabe opmærksomhed på disse problemer, før de kan forårsage alvorlige problemer.

  4. IT-administration og support er altid på sporet
    Med et system, der overvåger 24/7, på plads, får du besked om uforudsigelig nedetid inden for 4-7 minutter efter, det opstår. En alarm går ud til den ansvarlige person via enten e-mail eller SMS. Du kan vælge et følsomhedsniveau og en person, der skal være ansvarlig for at løse problemet.
    Enten tager du dig af det internt i dit IT-team, eller du kan udlicitere hele ansvaret for at overvåge processerne og løse problemerne til den serviceudbyder, der håndterer din oppetid.

Med Columbus som den serviceudbyder, der håndterer din oppetid, får du overvågning 24/7 med 99,5 % oppetid. Support og kundeservice er garanteret for alle typer store og små problemer. I stedet for at få en storm af opkald, der forklarer, at noget er galt, identificerer Columbus IT support-teamet, hvilke af systemerne, der ikke fungerer, og løser proaktivt hændelsen på kortest muligt tid.

Columbus A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK13228345
P nummer: 1018457497

Send til en kollega

0.031