23948sdkhjf

One-stop-shopping skaber fleksibilitet i din virksomhed

| Medlemsnyhed | Indrykket af Danske Fragtmænd A/S

Som virksomhed har man typisk forskellige transportører til forskellige transportopgaver, fordi de har hver deres spidskompetence. Der kan dog faktisk være mange flere fordele ved at samle dem alle hos én transportør.

Som du allerede ved, er der mange vigtige faktorer at tage højde for, når du driver virksomhed. Du er blandt andet nødt til at have et godt produkt, du skal kende sit kundesegment, og du skal have en solid økonomi. Ikke mindst er du nødt til at have styr på logistikken og fragten. Derfor er det vigtigt at få valgt den helt rigtige transportør.

Heldigvis er der mange at vælge i mellem. Personligt har jeg arbejdet i transportbranchen siden 1981, og i de seneste 10 år har det været som salgsdirektør i Danske Fragtmænd. Gennem årene har jeg været i tæt dialog med mange danske virksomheder, og den dialog har givet mig et godt indblik i dansk erhvervsliv logistikbehov.

Min erfaring viser, at virksomheder har en tendens til at vælge flere transportører til de forskellige logistikopgaver, fordi de har hver deres spidskompetence. Og selvom jeg langt hen ad vejen godt forstår, hvorfor virksomheder fordeler transporterne ud på flere transportører, så mener jeg, at der er mange flere fordele ved at samle dem alle hos én transportør. Derfor har jeg her listet de fem største fordele ved at anvende en one-stop-shopping transportør, der både kommer din virksomhed og dine kunder til gode.

1. Kompetencer og viden om logistik samlet ét sted
Hos en one-stop-shopping transportør er der medarbejdere med erfaring og stærke kompetencer indenfor de forskellige logistikløsninger. Det kan være alt lige fra lagerdistribution, levering af stykgods og pakker til erhverv og private, kranlevering, kurérkørsel og meget mere. Det betyder, at der er en bred viden om hele forsyningskæden, som du og din virksomhed kan få gavn af gennem dialog og sparring. Det er hjælp, der i sidste ende kan være med til at optimere din logistik.

2. Reducering af dine logistikomkostninger
Jo flere transportopgaver din transportør håndterer for dig, desto billigere kan de gøre det. Det er i sidste ende med til at reducere dine logistikomkostninger, hvilket er besparelser, du kan mærke på din bundlinje.

3. Du får kun besøg af én chauffør
Det er ikke usandsynligt, at du i dag får besøg af forskellige chauffører i løbet af dagen, fordi du bruger forskellige transportører til de enkelte transportopgaver. Hvis du har en one-stop-shopping transportør, der kan klare alle opgaverne, får du i stedet kun besøg af én, der sørger for at tage alle dine forsendelser med. Det gør din dagligdag og dit arbejde nemmere, hvilket i sidste ende er med til at frigive tid, som du kan bruge på din egen forretning.

4. Du har kun en kontaktperson
Når du benytter dig af flere transportører, skal du ringe til forskellige transportvirksomheder, hvis du for eksempel har spørgsmål til en forsendelse, ønsker en dialog om samarbejdet, eller hvis du vil lave en reklamation. Ved at have en one-stop-shopping transportør vil du i stedet kun have én kontaktperson. Det vil både gøre din dagligdag nemmere, mens du vil få en tættere relation til din transportør, der lærer dig og din virksomhed bedre at kende.

5. Navigation i så få IT-systemer som muligt
Ligesom du slipper for at skulle have kontakt til forskellige transportører, vil du også slippe for at navigere rundt i forskellige booking- og trackingsystemer. I stedet kan du fra samme system booke og følge dine forsendelser uanset hvilket transportbehov, der er tale om.

Vil du læse mere?
Klik her hvis du gerne vil læse mere om Danske Fragtmænds logistikløsninger.


Skrevet af Peter Sørensen
Salgsdirektør, Danske Fragtmænd


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Danske Fragtmænd A/S

Tomsagervej 18
8230 Åbyhøj
Danmark
Danske Fragtmænd A/S

Send til en kollega

0.062