23948sdkhjf

Renovering af mekaniske akseltætninger

| Medlemsnyhed | Indrykket af Steffca A/S

Primære årsag til, at man renoverer sine tætninger er jo en økonomisk årsag, men derudover findes der faktisk en del driftsspor, som man kan finde, når man åbner tætningen. Dette kan hjælpe med en betydelig bedre Root-cause analyse.

Størstedelen af alle reparationer af pumper kan spores tilbage til lækageproblemer, hvilket ofte har store økonomiske konsekvenser.

Med mekaniske akseltætninger er driftssikkerheden for pumper, kompressorer og reaktorer helt i top og du er sikret en effektiv drift af dit system.

Her på bordet foran ser I to typer tætninger af typen Depac 322. Formålet med den her korte video er at give jer en introduktion til, hvorfor og hvordan man renoverer en dobbelt mekanisk akseltætning.

Primære årsag til, at man renoverer sine tætninger er jo en økonomisk årsag, men derudover findes der faktisk en del driftsspor, som man kan finde, når man åbner tætningen. Dette kan hjælpe med en betydelig bedre Root-cause analyse.

Det første der sker, når tætningen kommer til os, er at vi foretager en visuel inspektion inden vi foretager den første adskillelse.

Tætningen ankommer samlet til os. Vi inspicerer den, åbner den og tager notater af de første fejl og spor vi finder i tætningen, inden den rengøres. Når tætningen er rengjort, og skilt ad i løsdele, findes her akselbøs, medbringer og flange. Disse er i metal og genbruges normalt, hvis der ikke findes fejl på dem. Glideflader kontrolleres ligeledes for planhed, revner og skader. De som kan lappes og poleres, får det gjort. Resten erstattes af nye.

Det vi kalder løsdele, er O-ringe, pakninger, låseringe, fjedre, montagelærer, bolte og skruer kasseres hver gang og erstattes af nye dele.

Når alle dele er samlet, og reservedelen kommet hjem, samles tætningen. Den tryktestes, pakkes og sendes retur til kunden.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Steffca A/S

Romsøvej 24
5800 Nyborg
Danmark
Steffca A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.078