23948sdkhjf

Udviklingen i levering af varer!

| Medlemsnyhed | Indrykket af PRO-CONSULT

Som vi alle ved, har 2020 og 2021 været nogle usædvanlige år, præget af først Corona og en verden der lukkede ned. Da verden skulle i gang igen, var alle leverandører og kunder ramt af fragt- og forsyningsproblemer.

Hos PRO-CONSULT oplever vi to udfordringer, som man skal forholde sig til i vedligeholdsafdelingerne hos vores kunder.


1. Prisstigninger: Der ses en klar tendens til prisstigninger, da vi fra mange af vores leverandører får melding om forhøjede priser på materialer og komponenter.
2. Leveringsproblemer: Vi er forhandler af mange typer af PLC’er og sensorer, men vi hører oftere at producenten har svært ved at levere. Leveringstider er typisk 6 gange længere end normalt.


PRO-CONSULT vil derfor gerne komme med et godt råd.


Det er på mange måder en god idé at man sin revurderer politikken for genbestilling af dele som f.eks. sensorer og plc’er. Er man vant til at genbestille når, der er EN sensor tilbage ud fra en hverdag, hvor der normalt er 3 dages levering, så overvej om man skal have lidt flere styk liggende på lager. Leveringstiderne ER blevet længere på gængse varer.


Står vi med en vare vi ikke kan levere så hurtigt som ønsket, vil vi altid overveje om den kan adskilles og repareres i stedet, så mulighederne er naturligvis flere og langt de fleste reparationer kommer vi igennem uden at skulle vente for længe på de mindre komponenter.


PRO-CONSULT - Industriens 112
Kontakt os på telefon +45 4648 2060 eller office@proconsult.as
Læs mere om os på: www.proconsult.as


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
PRO-CONSULT

Fabriksvænget 2 B
4130 Viby Sj.
Danmark
PRO-CONSULT

Send til en kollega

0.125